19/06/2026
עוד לא התבררו כל פרטי האירוע, אבל לפי הדיווחים הראשוניים – ההרוגים נפלו, ורק אחר כך הגיעו התקיפות המסיביות. התקיפות הובילו לביטול השיחות בשווייץ, וחוזר חלילה.
בלב קרוע ומדמם אנחנו שואלים שאלה אחת: למה צריך לחכות להרוגים? אם מדובר בתשתיות אויב, אם מדובר במרחב שמייצר שוב ושוב איום, למה להיגרר ולא להוביל? המשוואה היא פשוטה וברורה: אין אויב -> יש התיישבות -> יש בטחון!
כעת מתנהלת מלחמת מאסף של האויב הלבנוני בהכוונת איראן. השאלה היא לא רק איך מגיבים, אלא בעיקר האם משנים את המשוואה. כי אם ביום שאחרי נחזור שוב לאחור, אם נוותר על שטחים שעלו לנו בדם ונחזור לכבוש אותם בסבב הבא, מבחינת האויב המחיר היה כדאי.
מול מלחמת ההתשה הזאת צריך להציב מטרה אחרת: לא רק להדוף איום – לשנות מציאות.
כעם, למדנו לנשוך את שפתינו ולקבור את מתינו. האם נלמד לחזור בגאון לנחלת אבותינו?
עורי צפון – התנועה להתיישבות בדרום הלבנון ע"ש ישראל סוקול הי"ד
באתר: https://uritsafon.com
בווטסאפ: https://chat.whatsapp.com/BZmQvykXtE9HvKrk6531c2
ובטלגרם: https://t.me/israeli_lebanon




