כמה מדינות לבנון אתם רואים במפה?

19/04/2024

לבנון זה חבל ארץ עתיק מאוד. עתיק כמו התנ”ך. אבל מדינת לבנון היא לא עתיקה בכלל. היא גם לא מדינה אמיתית, ומעולם לא הצליחה להיות. אין שום סיבה להתייחס לריבונות של המדינה הזאת, ואין שום סיבה לתבוע ממנה אחריות כמדינה. היא לא באמת קיימת.

הנסיון הצרפתי להקים מדינה מתפקדת כשל לחלוטין. נוצרים, סונים, שיעים, דרוזים, עלווים, פליטים סורים, פלסטינים… מלחמת אזרחים זה המצב הטבעי של המדינה הזאת מאז הקמתה של ישראל. לאחר עשורים של שפיכות דמים, פחות או יותר התגבשו אזורים בשליטה בלעדית. כזה הוא גם דרום הלבנון – בשליטה שיעית איראנית. (עיינו במפה).

הקבוצה הגדולה ביותר בלבנון כיום היא העדה השיעית, שמאז המהפכה באיראן הולכת הולכת ונהיית אוייבת בנפש של מדינת ישראל. בפועל, כל החלק הדרומי של לבנון מתחת לקו הזהרני (וקל חומר דרומית לליטאני) זו מדינת חסות איראנית לכל דבר. למדינת לבנון הרשמית אין שום אמירה אמיתית ביחס לשטח הזה, ואין לה שם שום ריבונות.

יש פתרון למצב שאנחנו נמצאים בו, אבל בשביל זה צריך להתבונן בעיניים פקוחות במציאות. מי שנלחם בנו כעת זו היישות השיעים בלבנון, ואת היישות הזו אנחנו צריכים לנצח ולדחוק כמה שיותר צפונה, ואת השטח שייכבש – אנחנו צריכים להחזיק בשליטתנו וגם ליישב לתמיד. זאת משלוש סיבות:

א. מכיוון שבלי זה, לא יהיה ביטחון לתושבי הצפון לעולם.
ב. מכיוון שהאויב לעולם לא יכיר בניצחון שלנו אם הוא לא יאבד אדמה.
ג. מכיוון שזו ארצנו. דרום הלבנון הוא ארץ ישראל בדיוק כמו הגליל.

הבורח מארץ ישראל – ארץ ישראל רודפת אחריו.

אולי יעניין אותך גם...

לשיתוף הפוסט:

Facebook
WhatsApp
Telegram
דילוג לתוכן