יום השנה ה-24 לנסיגה מלבנון

28/05/2024

היום לפני 24 שנים, ב-י”ט אייר תש”ס, באישון לילה ובחיפזון רשלני הושלמה יציאת צה”ל מרצועת הביטחון בלבנון ונסיגה שלו אל הגבול הנוכחי. וזו הזדמנות טובה להיזכר ברצועת הביטחון ובזה שהיא באמת היתה רעיון די גרוע.

‘רצועת הביטחון’ נמשכה לאורך הגבול ולעומק של מספר קילומטרים לתוך שטח לבנון. התבוננות במפה מראה שמדובר ברצועה שברובה אינה נסמכת על מאפייני השטח והטופוגרפיה אלא על שרטוט קו במפה. בנוסף, למרות שהאוכלוסיה המקומית הצטמצמה מאוד בשטח הרצועה בשל בריחת התושבים צפונה נותר צה”ל פועל בשטח עויין וללא עורף חזק, מה שגרם ללוחמת גרילה ממושכת נגד חיילינו ולמספר הנפגעים הגבוה היחסית.

ועם כמה שרצועת הביטחון היתה רעיון גרוע, היציאה ממנה היתה רעיון עוד פחות טוב שהביא לכך שהמצב הנוכחי הוא שבפועל שוב קיימת רצועת ביטחון, אלא שהיא בשטח ישראל! וזהו מצב אבסורדי וכמובן שאינו בר-קיימא עם אלפי המפונים והיישובים השוממים שהפכו לבסיסי צה”ל.

ולכן יש להציג את הפתרון האמיתי- כיבוש מחדש של השטח בדרום לבנון והחזקה בו, ביסוס של גבול בר הגנה על מכשול טבעי כגון נהר הליטני, והתיישבות יהודית בשטח על מנת לבסס את השליטה הצבאית ולספק לצבא עורף איתן וחופש פעולה. רק כך נוכל להחזיר את תושבי הצפון לבתיהם, רק כך תוצאת המלחמה בצפון לא תהיה עוד רצועת ביטחון כושלת, רק כך יראה הניצחון!

אולי יעניין אותך גם...

לשיתוף הפוסט:

Facebook
WhatsApp
Telegram
דילוג לתוכן